روابط عمومی: 09198375085

samakeshragh@gmail.com

سراسر

تهران

شنبه تا چهارشنبه

از ساعت 16 الی 20



سمعک دیجیتال

سمعک چیست؟
سمعک(hearing aid) قطعه الکترنیکی کوچکی است که به فرد کم شنوا کمک میکند که صدا ها را بهتر بشنود و بتواند ارتباط بهتری با دیگران برقرار کند. سمعک صداهایی که وارد گوش می شود را پردازش کرده و سپس صدای مناسب و تقویت شده را به داخل گوش هدایت می کند. تکنولوژی سمعک به گونه ای است که علاوه بر افزایش میزان صدا باعث افزایش کیفیت صدا نیز می گردد و فرد صداها را واضح تر می شنود و همچنین صداهای مزاحم محیط را کم می کند.

آشنایی با سمعک دیجیتال
تکنولوژی سمعک دیجیتال را می توان علت تغییری بزرگ در عرصه سمعک شمرد زیرا این نوع از سمعک با ورود خود در بازار باعث جلب رضایت هرچه بیشتر بیماران و سالمندان گردید همچنین عیوب تکنولوژی سمعک ها نیز کاهش یافت.سمعک دیجیتال با توجه به سایز و اندازه خود نسبت به سمعک های دیرین باعث محبوبیت بیشتر این محصول گردید که خود عامل بسيار مهمی در این زمينه می باشد.

ویژگی های سمعک دیجیتال
سمعک های دیجيتال علاوه بر تنظیمات دستی به وسيله کامپيوتر قابل تنظيم هستند،در این نوع سمعک سیگنال های الکترونیکی (آنالوگ) تبدیل به اعداد (علامت های دیجیتال) می شود سپس در قسمت پردازش تقویت و کنترل صدا دقیقا بر اساس برنامه هایی که توسط ادیولوژیت و کامپیوتر در مدار ثبت شده اعمال می گردد. سمعک های دیجیتال علاوه بر سه بخش اصلی سمعک دارای مدارات پردازشی هستند که این مدارات پردازشی با توجه به نوع و مدل سمعک تعداد باندها و کانال های مختلف دارند. هرچه پردازشگر سمعک پيشرفته تر باشد از تعداد باندها و کانال های بيشتری برخوردار بوده و امکان انجام تنظيمات دقيق تر را بر حسب نياز بيمار برای ادیولوژیست فراهم می کند و در نتيجه رضایت خاطر بيمار را تامين می کند.

سمعک های دیجيتال همانند کامپيوترهای معمولی دارای CPU بوده و پس از دریافت اصوات براساس اطلاعات ادیوگرام فرد که در حافظه سمعک ها ذخيره شده است ميزان تقویت صدا در فرکانس های مختلف را تعيين می کنند و از سوی دیگر با حذف اصوات مزاحم و بلند شفافيت و قابليت درک کلام بهتری را برای فرد استفاده کننده فراهم می آورند.

بر طبق آمار جهانی %٨٧سمعک های فروخته شده در جهان در سال ٢٠١١دیجيتال بوده اند ، از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی های روز سيستم های دیجيتال همانند بلوتوث و یا کاربرد نانوتکنولوژی در طراحی و ساخت سمعک ها همه و همه از مزایای کاربردی تکنولوژی دیجيتال در دانش توليد سمعک های جدید و پيشرفته می باشد.

اولین برند تولید کننده سمعک دیجیتال
شرکت ویدکس اولین تولید کننده سمعک دیجیتال داخل گوش در سال ١٩٩۵با نام Senso از محصول خود رونمایی کرد که باعث انقلابی عظیم در این زمینه گردید. شرکت ویدکس دانمارک با ارائه این تکنولوژی در دهه نود ميلادی بسياری از علوم شنوایی را در زمينه تجویز سمعک متحول کرده و دریچه ای جدید در جهت حل مشکلات افراد دچار کاهش شنوایی گشود. در حال حاضر نيز این شرکت با ارائه بهترین های تکنولوژی دیجيتال در دنيا شهرتی جهانی دارد.
گروه سمعک دیجیتال علاوه بر اینکه  صداهای محیطی را از یکدیگر افتراق می دهد، تنظیماتی را فراهم می کند که منحصر به فرد بوده و در افراد مختلف متفاوت است زیرا تنظیم سمعک دیجیتال و نحوه ی پردازش آن ها بر اساس اطلاعات شنوایی فرد استفاده کننده از سمعک دیجیتال ( یعنی اندازه ی افت شنوایی و نوع آن ) پایه گذاری می شود. تقریبا احتمال بدتر شدن افت شنوایی کاربران سمعک دیجیتال به حد صفر رسیده است و تمام صداها در سطحی شنیده می شود که یک فرد دارای شنوایی طبیعی آن ها را می شنود. علاوه بر موارد ذکر شده با استفاده از سمعک های دیجیتالی به راحتی میتوان گفتار را شفاف تر و واضح تر تقویت کرد و سر و صدای محیطی را کاهش داد. با توجه به این که سمعک دیجیتال دارای قیمت های مناسبی می باشند، تقریبا بیشترین میزان عرضه به کاربران گروه  سمعک دیجیتال است.

چرا انتخاب ما


مشاوره و تست شنوایی رایگان سمعک

متخصصین کلینیک ارزیابی شنوایی و سمعک اشراق برای اشخاصی که قصد خرید سمعک را دارند مشاره و تست شنوایی رایگان در نظر می گیرد شما برای دریافت مشاوره کافیست با شماره مطب تماس حاصل فرمائید پاسخوگی سوالات شما خواهیم بود.


طرف قرارداد با بیمه ها

کلینیک سمعک اشراق طرف قرارداد با بانک سپه ، صادرات، تجارت و ...می باشد.همچنین برای بیمه شدگان کلیه بیمه ها مدارک لازم جهت اخذ تعرفه بیمه سمعک را ارائه می دهد.


ارائه خدمات در منزل و تست سمعک

این کلینیک همچنین کلیه خدمات خود را جهت رفاه حال سالمندان کم توان در منزل ارائه می دهد و همچنین برای افرادی که در انتخاب نوع سمعک تردید دارند تست سمعک به مدت یک هفته انجام می گیرد.


دوسال باطری رایگان

یکی از خدمات کلینیک سمعک اشراق، اهدای دوسال باطری رایگان به خریداران سمعک از این کلینیک می باشد.

سمعک چیست؟

خدمات سمعک اشراق سمعک اشراق بهترین در شرق تهران

سمعک(hearing aid) قطعه الکترنیکی کوچکی است که به فرد کم شنوا کمک می کند که صدا ها را بهتر بشنود و بتواند ارتباط بهتری با دیگران برقرار کند.

سمعک صداهایی که وارد گوش می شود را پردازش کرده و سپس صدای مناسب و تقویت شده را به داخل گوش هدایت می کند.تکنولوژی سمعک به گونه ای است که علاوه بر افزایش میزان صدا باعث افزایش کیفیت صدا نیز می گردد و فرد صداها را واضح تر می شنود و همچنین صداهای مزاحم محیط را کم می کند.

انواع سمعک از نظر شکل: سمعک پشت گوشی سمعک داخل گوشی انواع سمعک از نظر تکنولوژی: آنالوگ دیجیتال هوشمند هوشمند وایرلس حالا اینجا برندهای سمعک بیاد.

ادامه مطلب

مقالات

سکته گوش!
آشنایی با افت شنوایی
چگونه عمر سمعک را افزایش دهیم؟
چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم؟
پیرگوشی
توسعه سیستم شنوایی در کودکان